Sydney

11 december 2013 - Sutherland, Australië

2,5 week werken was genoeg om ons weer in de stemming te krijgen voor vakantie en dus zijn we inmiddels weer onderweg. Onze eerste stop was een stuk recentelijk gekapt oerwoud in de buurt van de boerderij. Een erg triest gezicht, vooral als je weet dat al die prachtige (tot 600 jaar oude) hardhout bomen eindigen als papier, verpakkingsmateriaal en IKEA-meubels. En dit alles krijgt dan ook nog het PEFC logo voor 'goed hout' (FSC is beter maar ook niet heilig).
Inmiddels zijn we in Sydney en verblijven bij de nicht van Leonie haar moeder in een suburb in het zuiden van Sydney. Ze heeft een mooi huis met zwembad en ongeveer 10 minuten van het strand, we vermaken ons prima dus hier! We integreren aardig met de locals hier, we hebben gekajakt met de ene buurman en waren uitgenodigd voor een BBQ bji de andere buren. Het centrum was ook heel aardig, voor een stad. Morgen rijden we verder richting Byron Bay, nog maar 800 km tot onze eindbestemming!

1. Vera:
    12 december 2013
    Haaaaj genieters daar!
    Klinkt inderdaad alsof jullie het wel een beetje naar je zin hebben. Lekker ritme ook wel, 2,5 weekje werken en weer tijden vakantie. In Europa maar weer een keer alle verhalen bijkletsen :)
    Geniet ze nog!
  2. Erik:
    28 december 2013
    Hoewel de winter in Nederland tot nu toe erg zacht is, ben ik toch wel jaloers op de temperatuur en de prachtige locatie waar jullie nu zitten. Geniet nog maar stevig van de laatste vakantiemaandjes.