Centraal China

16 augustus 2013 - Songpan, China

Na ongeveer een week in Beijing zijn we met de nachttrein naar Lanzhou, ongeveer midden in China, gereisd. We zijn ca. 7 uur later dan gepland vertrokken maar verder was het een comfortabele reis. Helaas moesten we door de vertraging een nacht in Lanzhou blijven want we wilden het liefst gelijk door naar Xiahe in het voormalig tibetaanse deel van China. Na Xiahe zijn we per bus via Langmusi naar Songpan gereisd. De afgelopen dagen hebben we vooral gewandeld en tibetaanse kloosters en tempels bezocht, wat zeer indrukwekkend was. De tibetanen maken, anders als de chinezen, een gemoedelijke en positieve indruk.
Vandaag zijn we met nog een paar westerse backpackers naar een nationaal touristen park hier in de buurt geweest. Het park bestaat uit een dal waarin verschillende meren in diverse kleuren via watervallen met elkaar verbonden zijn, erg mooi! Gelukkig waren we vroeg want ongeveer een uur nadat wij er waren begon het vol te stromen met chineze touristen.
De afgelopen dagen hebben we ook onze verdere reis wat vooruit gepland en we hebben besloten om na Vietnam direct naar Australie te vliegen (en de tickets gelijk maar geboekt, 25 september landen we in Darwin). De reden dat we eerder naar Australie gaan als gepland is dat we graag weer de vrijheid van een camper willen en dat we ook wel het gevoel hebben dat 3 maanden in Azie genoeg is.
Morgen gaan we hier nog een dag paardrijden en dan de dag erna naar Chengdu zodat we op mijn verjaardag panda's kunnen kijken. Na Chengdu gaan we weer met de nachttrein verder richting Guilin. De Yangtze rivier slaan we wegens tijdgebrek over.

1. Friso:
    17 augustus 2013
    Poeh Poe wat een zwaar leven. Helemaal niet jaloers ;-)
    Veel plezier in The Nam!