Het land achter de bergen

4 april 2013 - Trieste, Italië

Normaalgesproken zijn de Alpen eigenlijk altijd onze bestemming, deze keer is dat anders. Nu vormen de Alpen slechts een hobbel op onze weg naar het zuiden.

Woensdagochtend zijn we vertrokken uit Bad Saeckingen, ons plan was de hele weg zonder tolwegen te rijden. Dus in plaats van gelijk Zwitserland in zijn we eerst oostwaarts gereden, kort door Zwitserland bij Schaffhausen en daarna langs Duitslands top toeristen attractie ‘Schloss Neuschwanstein|’. Na een korte stop daar moesten we dan echt de Alpen over. Eerst naar Innsbruck, en omdat het allemaal best meeviel en de camper het goed aankon zijn we gelijk doorgereden de Brennerpass over. Onze eerste dag van de grote reis zat er op en we hebben geslapen op een camping in Varna (Italië). De tweede dag hebben we in plaats van de snelste route via Lienz gekozen voor de mooiste route via de Dolomieten en zijn we geëindigd vlak bij de kust, nog steeds in Italië. Geslapen hebben we op een camperplaats voor een restaurant waar we gelijk alvast konden wennen hoe het is om niet te kunnen communiceren. De bediening in het restaurant sprak geen woord buitenlands en wij behalve ‘pizza’ geen Italiaans (en juist dat hadden ze niet…).

Tot nu toe voelt het allemaal gewoon als vakantie, maar daar komt vast binnenkort verandering in.