Australie

1 oktober 2013 - Darwin, Australië

Na een vlucht van slechts 6 uur (en dezelfdetijd aan overstappen) zijn we nu in Australie! Na aankomst in Darwin zijn we eerst naar het YHA hostel gegaan, dat was even wennen na de gastvriendelijkde, schone, mooie, ruime en vooral goedkope hostels in Azie. Na Azie is Australie echt enorm duur (zelfs iets duurder dan bij ons), we begrijpen dan ook echt niet wat al die 17 jarige backpackers hier te zoeken hebben. Om zo snel mogelijk uit het hostel weg te komen zijn we gelijk op zoek gegaan naar een camper. Er was genoeg aanbod in alle soorten en maten en uiteindelijk twee die voor ons in aanmerking kwamen. De volgende dag hebben we besloten een daarvan te kopen en konden we weg uit de stad. Onze nieuwe camper is een Toyota Hiace met poptop, niet zo mooi als onze Joker thuis natuurlijk, maar toch ook niet slecht. Inmiddels zijn wel al weer 300 km zuidelijk van Darwin en hebben al een paar mooie dingen gezien, inclusief veel walibies (kleine kangaroes), papagaaien en andere vogels! De natuur is hier heel anders dan bij ons en in Azie, erg droog vooral. Op dit moment twijfelen we nog of we eerst recht door het midden naar het zuiden, richting westkust of oostkust gaan. Lastige beslissing in zo'n groot land waar zo veel te zien is. Overigens is er hier niet overal internet, niet eens mobiel bereik, dus wordt het waarschijnlijk lastig om iedere week onze blog te updaten.