Bulgarije

13 mei 2013 - Ruse, Bulgarije

Na ruim 4 weken in Griekenland zijn we inmiddels in Bulgarije beland. De laatste dag in Griekenland zijn we nog op goed geluk naar een meer nabij de grens gereden, dat bleek een goede beslissing want het was een vogel paradijs met o.a. pelikanen, ooievaars, reigers en aalscholvers. In Bulgarije hebben we Svenja opgehaald en zijn we daarna het Pirin gebergte in gereden waar we gewandeld hebben. Ook hier was het erg mooi en de volgende stop was het Rila gebergte (en Rila klooster). Zo ongeveer ieder dorp heeft hier overigens een klooster waarvan we er nu drie gezien hebben, wat ook wel genoeg is ;-). Afgelopen twee nachten hebben we op een mooie plek aan een rivier gestaan waar we lekker konden zwemmen en barbecueën. De eerste dag daar kwam een zwerm van zeker honderd ooivaars overvliegen (die zijn hier dus echt niets bijzonders, maar voor ons wel!).

Bulgarije is een mooi, en erg goedkoop, land om te reizen. Toch gaan we morgen alweer richting Boekarest in Roemenië en daarna naar de Donau delta. De tijd vliegt hier!

1. Roelie en Ineke:
    13 mei 2013
    Prachtige plaatjes en dat zo dicht bij Nederland. Mooie verhalen en zoals altijd als je veel buiten bent goed weer zo te zien.
    Blijf genieten. Groetjes, Roelie en Ineke