Weer onderweg

25 oktober 2013 - Adelaide, Australië

Na een week in het ziekenhuis, en nog een paar dagen rondhangen in Alice Springs, hebben ze me gelukkig weer laten gaan. Ik voel me inmiddels weer prima maar ondanks minstens 15x bloed afnemen voor tests hebben ze niet gevonden wat het was. Nog niet ten minste, want voor een aantal tests is mijn bloed per vliegtuig naar o.a. Adelaide, Melbourne en Brisbane gevlogen en daar zijn nog niet alle resultaten van terug. Zo gaat dat hier in Australie. Wel top gezondheidszorg overigens, en nog gratis ook voor Nederlanders.
Na Alice Spings zijn we dan eerst maar naar Uluru gereden. En hoewel het erg toeristisch was, was dit zeker een van de betere toeristische top-attracties die we tot nu toe gezien hebben. Die rots heeft echt wat bijzonders. Omdat we inmiddels al ca. 3 weken in de outback waren kregen we een beetje genoeg van rood zand, rotsen en bush en zijn we vrij snel door gereden naar het zuiden.
Op dit moment zijn we in Adelaide bij mensen die we in Mongolie ontmoet hebben. Erg gezellig, maar in de stad is niet veel te beleven. Wel heb ik vandaag een trui gekocht want het is hier hoogstens 18 graden en het heeft zelfs geregend! Een aangename afwisseling na 3 maanden voornamelijke 30+ graden. De omgeving hier is een stuk groener en doet een beetje aan Europa denken, met wijnbergen, schapen en af en toe zelfs een gebouw van voor 1900.
Vanaf Adelaide gaan we voornamelijk de kust volgen richting Melbourne, Sydney en uiteindelijk Byron Bay.